Freitag, 14. Juni 2013

Benchwork for the mill storage yard

Die letzten 4 Modulkästen wurden unter großem Wassereinsatz von Gleisen befreit. Nach dem trocknen im Heizungskeller wurdne dann, wie bei Cayton, querstreben eingesetzt. Die Module wurden dann untereinader verklebt und verschraubt, so daß ein 120*30 Modul entstanden ist. Die Oberfläche wurde mit dem Bandschleifer bearbeitet, dadurch ist auch der Übergang zwischen beiden Module nicht mehr feststellbar. Die Kästen wurden auch auf eine Gesamthöhe von 10cm (AmericaN-Norm) reduziert.
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With a lot water I could removed the tracks from the former middle modules of the first version of the paper mill. The turn outs could be removed with only little damage, while the track was divided in ties and rails. Maybe I can use them later. The two 60cm * 30cm module were glues together as one. I used some screws to get more stability, too. Also I added two crossbars, one in each module, to get more stability in the cross direction. I also reduced th emodule height to 10cm (according to the Fremo AmericaN Standard).



Hier mal ein Bild der neuen verlängerten Version der Papierfabrik. Gegen Ende des Raum kann man Cayton Dicalite erkennen. Dorhinter sind noch genau 150 cm Platz für den geplanten Interchange.
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Here is n new overview pitcute of the Burney Paper Mill V2. The Mill is now 150cm longer. Most of the space went into the storage yard and the mill entrance to create the possibility to do a runaround with two six axle locos.



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